Çocuk Gelişimi - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı
Staj Durumu Var
ÖSYM Tipi TYT
Program İçeriği
Bu programda söz konusu amaca uygun mezunlar yetiştirebilmek amacıyla, çocukların fiziksel, zihinsel, bilişsel ve psiko-motor gelişim süreçleri göz önüne alınarak ders programları oluşturulmuştur. Bu çerçevede ruh sağlığı, özel eğitim, jimnastik, animasyon, drama, müzik, resim, kukla ve oyuncak yapımı, oyun ve oyun materyalleri gibi dersler temel dersler olarak seçilmişlerdir. Ayrıca, program dersleri; zorunlu alan dersleri yanında bilgisayar ve yabancı dil bilgisi dersleri ile de desteklenmektedir.
Çocuk Gelişimi programında, çocukların beceri ve davranışları, çoklu zeka kuramına göre yeteneklerinin saptanması ve buna uygun eğitim-öğretimin düzenlenmesi temel ilke olarak kabul edilmiştir. Çocuklarda yaratıcı düşünceyi geliştirmek ve çocukların yaparak - yaşayarak öğrenmelerini sağlamak amacıyla, motivasyon ve güdülemeye gereken önemin verilmesi amaçlanmıştır. Diğer yandan, bu programın hedef ve amaçları arasında; çocukları hem okula hazırlamada hem de günlük yaşamlarında karşılaştıkları sorunlarla kolay baş edebilmeleri için doğru düşünme ve doğru karar verebilmelerine fırsat verilmesi hedeflenmiştir.
Öğrencilerimiz, mesleki derslerde aldıkları teorik bilgileri uygulamalı çalışmalarla beceriye dönüştürmek amacıyla haftada bir gün kendi alanlarındaki seçkin çözüm ortaklarımızda yerinde uygulamalı eğitim göreceklerdir. Uygulamalı eğitimle, öğrencilerimiz sadece beceri kazanmakla kalmayacak, aynı zamanda iş dünyası hakkında fikir edineceklerdir.
Bölüm Başkanı
Öğr.Gör. Barış ÇİÇEK
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Öğr.Gör. BARIŞ ÇİÇEK
Sekreter
Personel NERMİN GÜNDÜZ
Tarihçe
Dicle Üniversitesi Rektörlüğü’nün 19.03.2007 tarih ve 3451 sayılı teklifleri ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 11.05.2007 tarihli Genel Kurul Toplantısında alınan karar gereğince Yüksekokul bünyesinde ikinci öğretim olarak Sağlık Programları Bölümü -Çocuk Gelişimi programı açılmasına karar verilmiştir. 2008 yılında Şırnak Üniversitesinin kurulması ile birlikte Dicle Üniversitesi bünyesinden ayrılıp Şırnak Üniversitesi bünyesine dahil olmuştur. Eğitim Öğretim 2007 – 2008 öğretim yılı güz yarıyılından itibaren Cizre Çok Programlı Lisesi binasında başlanmış olup 2008 yılında yeni binasına taşınmıştır.
Kazanılan Derece
Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Çocuk Gelişimi Proğramı"alanında önlisans Diploması" alırlar.
Kabul Koşulları
Bu programa kabul ve kayıt şartları Türk Yüksek öğretim Mevzuatı kapsamında yapılmaktadır. Yüksek öğretime Giriş Sınavı sonuçlarına göre yerleştirilirler. Yerleştirme ÖSYM tarafından yapılmaktadır. Kayıt şartları Yüksek öğretime Giriş Sistemi ile aynıdır.
Üst Kademeye Geçiş
Önlisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar DGS sınavından geçerli not almaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisans programlarında öğrenim görebilirler.
Mezuniyet Koşulları
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak. Bir öğrencinin mezun olabilmesi için öğrencinin alması gereken zorunlu ve seçmeli kredili derslerden başarılı olması ve GNO'sunun en az 60 olması gerekir. Kayıtlı olduğu öğretim programının ders, uygulama, staj gibi tüm gereklerini bu Yönetmelik hükümlerine göre başarıyla tamamlayan, başarısız olduğu dersi bulunmayan ve GNO'su 60 veya daha yüksek olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. YNO'suna bakılmaksızın, başarısız olduğu (FD ve daha düşük) dersi olmayan bir öğrenci, şartlı geçmiş olduğu (DD ve DC) dersleri olsa bile GNO'su 60 ve daha yukarı olması durumunda başarılı sayılır ve buöğrenci diploma almaya hak kazanır.
Mezun İstihdam Olanakları
Dört yarıyıl sonunda programımızdan mezun olan öğrenciler, ön lisans diploması alarak “Çocuk Gelişimi Meslek Elemanı” Unvanını kazanırlar.
Mezunların Çalışma Alanları;
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında, özel eğitim kurumlarında,
Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerin çocuk kliniklerinde, rehabilitasyon merkezlerinde,
Başbakanlık Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğüne bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim ve özel eğitim kurumlarında,
Çocuk kliniklerinde,
Otellerde, turistik tesislerin çocuk kulüplerinde, spor merkezlerinin çocuk oyun alanlarında istihdam edilebilme olanağına sahip olurlar.
Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Öğrenciler tüm derslerden bir ara sınav ve bir de yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yılsonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl/yılsonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 4’ lük sistemle ifade edilir.



https://obs.sirnak.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=1315