Sosyal Hizmetler - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı 31
Staj Durumu Yok
ÖSYM Tipi TYT
Program İçeriği

Modern toplumların gittikçe karmaşıklaşan yapısı, bireylerin toplumsal ve bireysel gereksinimlerini karşılamakta ve karşılaştıkları sorunları çözmekte profesyonel birimlere başvurmalarını gerekli kılmaktadır. Nitekim, kentleşme, göç, yoksulluk, şiddet, tabakalaşma, sosyal hareketler gibi sosyolojik dinamiklerin bireysel ve toplumsal ilişkilerin yapısında meydana getirdiği değişim, beraberinde kimi zaman toplumsal düzenin bozulması, güvensizlik ve kaos ortamının doğması, sosyal refahın ve yaşam kalitesinin düşmesi gibi olumsuz sonuçlar getirebilmektedir. Çağdaş toplumların kompleks yapısının büyümesine paralel olarak topluma yabancılaşan, toplumsal ekonomik dağılımdan yeterince pay alamayan, yaşadığı olumsuz deneyimlerden dolayı asosyalleşen birtakım dezavantajlı gruplar açığa çıkabilir. Bu bağlamda Sosyal Hizmetler, modern toplumların ihtiyaç duyduğu olmazsa olmaz meslekler arasında yer almaktadır.



 



Sosyal Hizmetler, dezavantajlı konumları sebebiyle bireysel, psikolojik, ekonomik ve toplumsal anlamda sosyal yardım ve desteğe ihtiyaç duyan birey ya da gruplara yönelik işlev bozukluğunu önlemeyi ve yaşam kalitesi ve sosyal refahı arttırmayı, en azından var olan olumsuz koşulları asgari düzeye indirmeyi amaçlamaktadır. Toplumu oluşturan her bireyin sahip olduğu potansiyeli maksimum düzeyde kullanmasını hedefleyen Sosyal Hizmetler, temel insan hakları ve demokratik ideallerden beslenmektedir. Sosyal hizmet uygulamalarının ihtiyaç duyduğu temel personel dört yıllık eğitim sonucunda Sosyal Hizmet Uzmanı veya Sosyal Çalışmacı unvanıyla karşılanmakta olup, aynı alanda ara eleman ihtiyacı ise “Sosyal Hizmet ve Danışmanlık” adıyla kurulan iki yıllık ön lisans programıyla karşılanmaktadır. Bu programın amacı, amacı sosyal hizmet sunumu gerçekleştirilen kamu sektörü başta olmak üzere, özel sektör ve sivil toplum sektöründe ihtiyaç duyulan sosyal hizmet ara elemanı yetiştirmektir.



 



Şırnak Üniversitesi İdil Meslek Yüksekokulu Sosyal Hizmetler Programı da bu bağlamda kurulmuş olup, Dünyanın, ülkenin ve bölgenin ihtiyaçlarına cevap olmaya çalışmaktadır. 


Bölüm Başkanı
Öğr.Gör. Nejdet BARAN
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Öğr.Gör. Nejdet BARAN
Sekreter
Meslek Yüksekokulu Sekreteri Ziver DOĞAN
Tarihçe
Şırnak Üniversitesi İdil Meslek Yüksekokulu Sosyal Hizmetler Programı ilk defa 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında öğrenci alımına başlamış olup, ilk mezunlarını 2019-2020 Eğitim-Öğretim döneminde verecektir.
Kazanılan Derece
Ön lisans
Kabul Koşulları
YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
Üst Kademeye Geçiş
Ön Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlar Dikey Geçiş Sınavı’ndan yeterli puana sahip olmaları koşuluyla üniversitelerin Sosyal Hizmet ve Sosyoloji, Sosyal Güvenlik, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Sağlık Yönetimi, Yaşlı Bakım Hizmetleri gibi lisans programlarına dikey geçiş yapabilmektedirler.
Mezuniyet Koşulları
4 dönem sonunda 120 AKTS'yi tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar.
Mezun İstihdam Olanakları
Bu bölümden mezun olacak öğrenciler Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ve bağlı birimleri (Çocuk Yuvaları, Yetiştirme Yurtları, Çocuk Evleri, Huzurevleri, Yaşlı Bakım Merkezleri, Sosyal Hizmet Merkezleri, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları, sivil toplum örgütleri, dernek ve vakıflarda çalışma imkanına sahiptir.
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Herhangi bir ders için yarıyıl/yıl içi değerlendirmesi en az bir ara sınav olmak koşuluyla ödev, uygulama ve diğer çalışmalardan oluşabilir. Her dersin değerlendirilmesinde; öğrencilerin sorumlu oldukları ara sınav, ödev, uygulama ve diğer çalışmaların başarı notuna katkı oranları dikkate alınır. Başarı notu; yarıyıl/yıl içi değerlendirmesi ve yarıyıl/yıl sonu sınavı notlarından hesaplanır. Yarıyıl/yıl sonu sınavının başarı notuna katkısı birimler tarafından en az %40 en çok %60 olacak şekilde belirlenir. İlgili kurul veya ilgili kurulun alacağı karara göre öğretim üyeleri/görevlileri, yarıyıl/yıl içi değerlendirmesini oluşturacak çalışmaların başarı notuna katkılarını belirler. Yarıyıl/yıl içi değerlendirmesinde belirlenmiş ara sınavın/sınavların başarı notuna katkısı en az %20’dir. Yarıyıl/yıl sonu ve/veya varsa bütünleme sınavına girmeyen veya girdiği halde 100 puan üzerinden 50'nin altında not alan öğrenci ilgili dersten başarısız sayılır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Bir dersten veya uygulamadan yarıyıl/yıl sonu ve varsa bütünleme sınavlarına girebilmek için; öğrencinin teorik derslerin en az %70’ine, uygulamalı derslerin ise en az %80’ine devam etmiş olması gerekir. Öğrencilerin devam durumları, ilgili öğretim elemanı tarafından izlenir.



https://obs.sirnak.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=5222&lang=tr