Dili
|
Türkçe
|
Süresi (Yıl)
|
2
|
Azami Süresi (Yıl)
|
4
|
Kontenjanı
|
41
|
Staj Durumu
|
Yok
|
ÖSYM Tipi
|
TYT
|
Program İçeriği
Amaç
1. Çocuk gelişimi ve eğitiminin önemini benimseyen, 0–6 yaş çocuklarının gelişim özelliklerini tanıyıp, alışkanlık ve gereksinimleri konusunda bilgi kazanmış, çocukların karşılaşabilecekleri sorunlara önlemler alabilen elemanlar yetiştirmektir.
2. Programda özel eğitime gereksinim duyan çocukları tanıyıp, bu çocuklar için uygun eğitim ortamını düzenleyebilen, anne sağlığı konusunda bilinçli olan teknik elemanlar yetiştirmek amaçlanmaktadır.
3. 0-6 yaş grubunda görülebilen hastalıkların belirtileri hakkında bilgi sahibi olan, bu konuda korunma yollarını bilen, temel bilgi ve beceriye sahip nitelikli elemanları bu alana kazandırmak.
4. Çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici materyal hazırlayabilen elemanlar yetiştirmek şeklinde sıralanabilir.
Hedef
1. Alanında mesleki bilgi ve donanımı ile fark yaratacak, çocuk ve insan haklarına saygılı, Atatürkçü, kültürel değerlerini koruyan ve yaşatan, çağdaş ve sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli meslek elemanını yetiştirmek
2. 0-72 ay arası çocuklarının sosyal, duygusal, bilişsel, özbakım, dil ve fiziksel gelişimlerine yardımcı olacak bir ortam sağlayarak eğiten örnek eğitimciler yetiştirmektir.
3. Temel süreç becerilerini geliştirmek için farklı öğrenme-öğretme stratejilerini kullanan öğretmen profili oluşturmaktır.
|
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Tarihçe
Silopi Meslek Yüksekokulumuz, 05.05.2011 tarihinde Şırnak Üniversitesine bağlı olarak; 1 Program, 74 Öğrenci ve 4 Akademik 3 İdari Personel ile Eğitim Öğretim sürecine başlamıştır. Kuruluşundan günümüze, öğrenci ve öğretim elemanı sayıları sürekli artarak ve Şırnak Üniversitesinin vizyon, misyon ve Temel Hedefleri doğrultusunda, düzeyli, özverili ve kararlı bir Meslek Yüksekokulu olarak eğitim ve öğretimini sürdürmektedir. Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü 2018-2019 eğitim-öğretim yılında açılmıştır.
|
Kazanılan Derece
Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere ÇOCUK GELİŞİMİ’nde Önlisans Derecesi (Diploması) verilmektedir. ÇOCUK GELİŞİMİ programı 120 AKT'den oluşan 2 yıllık (4 yarıyıl) bir programdır. Program, Bologna Süreci’nin “Yükseköğretimde Avrupa Yeterlilikler Üst Çerçevesi (QF-EHEA)” nde tanımlanan “Kısa Düzey (Short Cycle)” ile “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)” nde tanımlanan 5. düzey yeterlilikleri için belirlenmiş olan AKTS koşullarını ve düzey yeterliliklerini ayni zamanda “Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlilikler Çerçevesi (EQF-LLL)” nde tanımlanan 5. düzey yeterliliklerini sağlamaktadır. ÇOCUK GELİŞİMİ önlisans programı (Bologna Süreci Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’nde kısa düzey, TYYÇ’de beşinci düzey), mesleki eğitim ve uygulama ağırlıklı bir önlisans programı olup, özellikle, iş dünyasının ilgili olduğu alan ve düzeyde ihtiyaçlarını karşılamak ve mezunlarına bu alanda istihdama yönelik temel düzeyde bilgi ve pratik uygulama yeterliliklerini kazandırmak için tasarlanmıştır. Programın, “Eğitimde Uluslararası Standart Sınıflandırması (ISCED) 2011" , “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)”ne göre sınıflandırması ve eğitim alan kodları aşağıda verilmiştir:
•ISCED Eğitim Alan Kodu: 72 - Sağlık •ISCED Program Yeterlilik Düzeyi: 5, Categorisi (Profili): 55, Alt Categorisi: 554 - Mesleki eğitim ağırlıklı önlisans derecesi •Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi Temel Alan Kodu: 72 - Sağlık •Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi Yeterlilik Türü (profili): Mesleki eğitim ağırlıklı önlisans derecesi
|
Kabul Koşulları
Türk öğrenciler, Çocuk Gelişimi Programı'na Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınav (YKS) sonucuna göre TYT puan türünden kabul edilirler. Daha fazla bilgi için https://www.osym.gov.tr/ adresinden yararlanabilirsiniz.
|
Üst Kademeye Geçiş
İki yıllık önlisans öğretimini başarı ile tamamlayanlar, isterlerse Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girip başarılı olurlarsa, Özel Eğitim Öğretmenliği,Sosyal Hizmet,Çocuk Gelişimi,Okul Öncesi Öğretmenliği, Sağlık Yönetimi bölümlerine geçiş yapabilir.
|
Mezuniyet Koşulları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmesi için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Ağırlıklı Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Detaylı bilgi için: http://sirnak.edu.tr/fakulte/muhendislik/KD81_yonetmelik.html
|
Mezun İstihdam Olanakları
MEB'e bağlı resmi ve özel anaokulları, Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri, Hastanelerin pediatri klinikleri ve gelişim üniteleri, Halk Eğitim Merkezlerine bağlı Çocuk Yuvaları, Çocuk ve Gençlik Merkezleri Yayıncılık ve medya sektörleri, Eğitici oyuncak ve materyal tasarımı alanı, Turistik tesislerin çocuk kulüpleri, Spor Merkezlerinin oyun alanları, Adalet Bakanlığına bağlı Çocuk Eğitim Evleri.
|
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Herhangi bir ders için yarıyıl/yıl içi değerlendirmesi en az bir ara sınav olmak koşuluyla ödev, uygulama ve diğer çalışmalardan oluşabilir. Her dersin değerlendirilmesinde; öğrencilerin sorumlu oldukları ara sınav, ödev, uygulama ve diğer çalışmaların başarı notuna katkı oranları dikkate alınır. Başarı notu; yarıyıl/yıl içi değerlendirmesi ve yarıyıl/yıl sonu sınavı notlarından hesaplanır. Yarıyıl/yıl sonu sınavının başarı notuna katkısı birimler tarafından en az %40 en çok %60 olacak şekilde belirlenir. İlgili kurul veya ilgili kurulun alacağı karara göre öğretim üyeleri/görevlileri, yarıyıl/yıl içi değerlendirmesini oluşturacak çalışmaların başarı notuna katkılarını belirler. Yarıyıl/yıl içi değerlendirmesinde belirlenmiş ara sınavın/sınavların başarı notuna katkısı en az %20’dir. Yarıyıl/yıl sonu ve/veya varsa bütünleme sınavına girmeyen veya girdiği halde 100 puan üzerinden 50'nin altında not alan öğrenci ilgili dersten başarısız sayılır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Bir dersten veya uygulamadan yarıyıl/yıl sonu ve varsa bütünleme sınavlarına girebilmek için; öğrencinin teorik derslerin en az %70’ine, uygulamalı derslerin ise en az %80’ine devam etmiş olması gerekir. Öğrencilerin devam durumları, ilgili öğretim elemanı tarafından izlenir. Detaylı bilgi için: http://sirnak.edu.tr/fakulte/muhendislik/KD81_yonetmelik.html
|
https://obs.sirnak.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=5221&lang=tr
|